SPM victim. oyeahhhh !

hello blogger and assalamualaikum pembaca sekalian :)


1.1.2012 - JADI DAH BUDAK FORM 5 =,=
cepat kan masa ni berlalu. tak terasa pon. tahun ni woahh SPM CANDIDATE :D and last year kat skola. seriously cam tak pecaya ja. rasa macam baru ja smalam masuk skola form 1. hihi. SPM? ramai orang ckap susah. dpat 5A UPSR or 8A PMR. belum tentu SPM dpat straight A lagi. tapi klaw yg betul2 bijak tu sure la bley score kan :) oke. yang penting kena study betul2 la tahon ni. make it seriously. kena kurangkan main, kurangkan facebook n everything. focus kat study je :) insyaallah boley. now, im science stream student. tahun lepas aku amik 10 subjek. tahun ni aku drop 1 subjek. subjek yang di drop itu ialah biology. hee :D. u now why? sbb aku takdak ambition nak jadi doktor or anything else yg bekaitan gn medic ni. buat apa nak blajar subjek yg takdak arah tuju kita kan. wasting time. lebih baik drop dari belajar penat2 pastu dpat result spm nnty biology D or E. so skunk, aku just amik 9 subjek only. ringan la sikit beban yg d galas, hehe :D bio pyah kan? akaun pon pyah kan? cmpur pulak fizik, kimia and addmath. lagi la double triple susah kan. bila aku gtaw orang subjek ni yg aku amik. pastu orang tnya balek. tak susah ke bawak subjek berat cmtu? macam mna bley bawak? =_= gilaa kan. so bila buat kputusan nak dropp bio. ringan sikit la beban. tak pyah nak pkirkan lagi dah subjek tu. alhamdulillah :) aku tak boleh lagi dah gelar diri aku budak sains tulen sbb aku skunk dah jadi budak sains akaun and im very proud of it :) untuk cover subjek2 yg form4. aku pegi bnyak tusyen tahun ni. tuu laa tahun lepas takmaw pegi sngat. kan tahun ni dah kalut. hihi ^^ takpe la aku snggup korbankan masa aku demi untuk masa depan aku nnty. cewaaaahh. hehe. spa yg nak masa depan gelap kan? renung2 kan la :)  aku harap aku betambah rajen tahun ni untok study. amin. aku nak study betoi2. nak dpat excellent result. bukan stakat A. aku nak A+, aku nak tebus balek result UPSR n PMR dulu yg tak mampu dpat straight A . insyaallah. aku nak orang sekeliling aku especially parents aku bangga dengan kejayaan aku sbb dowank dah bnyak korbankan everything untok aku. amin. aku harap SPM nnty aku dpat straight A begitu jugak dengan kawan2 aku. insyaallah. study rajen2 taw. study smart okee :)


i'm strive to get my goal 9A+ :)

BAHASA MELAYU
BAHASA INGGERIS
MATEMATIK MODEN
SEJARAH
PENDIDIKAN ISLAM
MATEMATIK TAMBAHAN
FIZIK
KIMIA
PRINSIP PERAKAUNAN

INSYAALLAH 9A+ :)

hey youuu. wishh me luck and pray for my success oke. tenkiuu :)